KÖPVILLKOR
BESTÄLLNING
Lägg varan/varorna du önskar i varukorgen, när du är nöjd klickar du på kassan och fyller i dina uppgifter (leveransadress, kontaktuppgifter och om du eventuellt vill skapa ett kundkonto hos oss). Efter detta så väljer du betalmetod, du kan läsa mer om våra betalmetoder nedan. Klicka sedan på genomför köp och du slussas vidare till en krypterad sida där du fyller i dina betaluppgifter, när detta är gjort och du godkänt betalningen så möts du av en bekräftelse på att köpet är genomfört och får ett kvitto sänt till din angivna e-postadress. Vänta sedan 2-4 dagar tills du kan avnjuta ditt goda te.
ORDERERKÄNNANDE OCH BEKRÄFTELSE
När du genomfört ett köp får du automatiskt en ordererkännande på din order. Det betyder att din beställning gått igenom. Däremot är det först när du fått en leveransbekräftelse som din order är godkänd och skickad. Skulle det uppstå något problem med din order kommer vi i första hand kontakta dig via mail.
FRAKT & LEVERANS
Vi använder oss av varubrev förstaklass från Postnord för våra leveranser inom Sverige. Om ordern ryms i vadderat kuvert så skickar vi det med brev (mindre tetillbehör eller möjligtvis små mängder te). Fraktkostnaden är alltid 39kr och vi erbjuder fri frakt vid order som överstiget 450kr i värde.
Du kommer att få ett ordererkännande via e-post från oss när vi mottagit din beställning. Sedan kommer du få en leveransbekräftelse så fort vi behandlat och skickat iväg din order. Med denna får du ett spårningsnummer så att du kan följa ditt paket ända fram till ditt utlämningsställe. Anger du ditt mobilnummer vid beställning kommer du få ett SMS med din avi när paketet är klart att hämtas ut. Vid rea kan det bli en försening i behandlingen av din beställning och leveranstiden kan ev. bli lite längre. Hämtar du ej ut ditt paket inom 14, skickas det tillbaks till oss. Då görs ett återköp automatiskt, men Kinesiska Tecompagniet betalar ej ut eventuella fraktkostnader.
BETALNING
Man kan betala med kort (visa/mastercard), Swish samt faktura med 14 dagars betalningstid. Alla priser anges inklusive moms, 12% på te och 25% på tetillbehör.
VISA/MASTERCARD
När du betalar med kort administreras detta av eFinance Nordic AB under varumärket billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCod och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.
BILLMATE FAKTURA
När du betalar via faktura administreras detta av eFinance Nordic AB under varumärket billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter, och betalar först efter det att du mottagit dina varor Fakturan skickas via e-post. En fakturakostnad på 19kr tillkommer. Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via Bisnode och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.
SWISH
När du har slutfört ditt köp i kassan skickas du vidare till en tack sida där du tilldelas ett ordernummer samt information om vilket nummer du skall swisha till (123 499 75 08 – mottagare Floder och berg HB), som referens till betalningen anger du det ordernummer som är angivet i bekräftelsen.
ÅNGERRÄTT
Ångerrätten gäller i 14 dagar och omfattar alla produkter utom te. Te klassas som livsmedel och omfattas därför inte av ångerrätten. Om du ångrar dig, meddela oss snarast. I ditt meddelande bör det klart och tydligt framgå att du ångrar din beställning. Ångerfristen börjar gälla från den dag du erhöll varan.
RETUR & BYTEN
Vi vill givetvis att du ska vara nöjd med de produkter du handlar av oss men om du av någon anledning vill returerna eller byta en vara så hör av dig till oss på nihao@floderochberg.se så får vi se hur vi kan lösa det på bästa möjliga vis. Kiteco Handelsbolag ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan i retur. Se även Konsumentverket Distansavtalslagen & E-handel, om du är privatperson. För företag gäller köplagen.